lördag 25 februari 2012

en dag med ambulansteam 4

Förra veckan var jag på operationssal och fixerade brutna ben, igår åkte jag med blåljus i en av Malmös akutambulanser. Behöver jag säga att min utbildning är spännande! Jag börjar se fram emot mitt blivande yrke mer och mer och alla de variationmöjligheter som faktiskt finns.



Grönklädd på arbetet kanske inte är så dumt trots allt? Jag trodde inte alls att sjuksköterskearbetet i ambulansen skulle tilltala mig, men ack så fel man kan ha!















Efter ett långt arbetspass med nya larm hela tiden och längsta rasten inte mer än 10 minuter åkte jag hem till vad jag trodde var gårdagens middagsrester och en kväll med plugg inför måndagens tenta. Överraskad blev jag när Jonas stod och lagade musslor och hade köpt nybakat bröd och mögelost. Plötsligt kändes en kväll tillsammans med boken "klinisk omvårdnad del 2" inte lika jobbigt längre. Jag har världens underbaraste sambo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar