fredag 23 juli 2010

en grillkväll som planerats sedan snön föll..

Tre dagar på till jobb avklarade, nu är jag ledig helgen igen. Det flyter med andra ord på bra. Jag har till och med fått erbjudande om att jobba lite extra under hösthelger och juldagar för att hålla mig á jour med arbetsuppgifterna tills nästa sommar :)

Igår kväll efter en snabb sväng om hemma i huset tig jag tåget till Fabian i Malmö. Tillsammans med sambon Cristopher och hans kompis Richard grillade vi nere på Ribban. Grabbarna bjöd på marinerad fläskkarré och några glad kallt vitt. Inte illa! Dock sken solen med sin frånvaro och vinden blev bara värre och värre. Kvällen avslutades därför hemma i soffan med en film som var urbra, men alla var så trötta att ögonlocken till slut hängde tunga och huvudena började knicka till. Hur som helt, jättekul iallafall!

I helgen är jag hästvakt så nu ska jag fara till stallet. Sen blir det Maxi. Ikväll kommer lillebror hem med tåget och storasyster ska försöka bjuda på god mat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar