lördag 24 juli 2010

tydligen inte alltid lika morgonpigg

Vissa saker är väl typiska? Bara för att jag bestämde tid för uteritt klockan 9 i stallet i morse vaknade jag inte förrän min felställda klocka ringde 8.45. Jag som alltid annars vaknar av sol och fågelkvitter i ottan. Försovit mig har jag nog inte gjort på flera år. Snarare är jag vaken långt innan klockan ringer.

Men men, uteritt blev det iallfall och hästarna var glada för att få komma ut i sköna vädret (=varmt, lite vind som håller flugorna borta och solen gömd bakom tunna moln)

Middagen igår blev också rätt bra. Lillebror verkade nöjd! Efter tacopaj tillsammans med honom och diverse tillbehör som nachos, grönsaker och olika såser kom Ellinor och Jimmy på en sen kopp te och rabarberkaka på uterummet tills det blev alldeles mörkt.

Nu ska jag duscha och sen en sväng till Väla. Där har jag inte varit på år och dar! Säkert inte sen jag försov mig senast..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar