onsdag 1 juni 2011

Godkänd med extra plus

Idag har jag haft slutbedömning med klinisk lärare och handledare på rättspsyk. Och på fredag är det sista tentan för terminen. Klarar jag den innebär det att sjuksköterskelegitimationen bara är ett år bort.


Bedömningen gick bra. Min lärare tycker att jag ska spara på mitt bedömningsformulär och lägga det fint under huvudkudden i sängen. Kan väl sammanfatta den med 3 kriterer som uppfylldes och gjorde att jag efter dagens slut gick därifrån rak i ryggen och stolt som en tupp:

1. Få förtroende av patienter med psykiatrisk sjukdom som ofta är väldigt inne i sig själva och kan kräva mycket arbete för att få en bra relation med, och att de själva kommer och vill umgås, prata eller spela ett parti yatzy ihop med en student som bara varit på avdelningen i fyra veckor.

2. Bli erbjuden jobb flertalet gånger av personal och tillfrågad av patienter om jag inte kan komma tillbaka någon gång när jag har vägarna förbi.

3. Få en bukett blommor på avslutningsdagen av patient som tagit ut permission för att gå till affären efter frukost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar