lördag 10 december 2011

Husbygge

Här står jag och Jonas bruna och fina framför vårt jättestora nybyggda hus. Jonas håller en liten apa i handen och jag ett tårtfat med eftermiddagskaka på :) En jättegroda i choklad får trängas med svamparna i snön.

På baksidan har vi nästan ett eget litet zoo med massa djur, bland annat en elefant på balkongen och en papegoja på fönterluckan.

I fönstret hänger en adventsstjärna.


Och på taket dansar råttorna.


I morgon ska vi gå på julbord i ett annat stort hus med min familj, mammas kusin och mormor. Så fort tvätten är klar ska jag ut och ta mig en tur i löparspåret så jag får plats med extra mycket sill och köttbullar! Resten av kvällen ska jag förbereda skolarbete till nästa vecka. Imorgon kommer det nämligen råda matkoma hela kvällen och då kan man inte räkna med att få allt för mycket gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar