torsdag 19 april 2012

Köpa rabarber?

Idag mår jag bättre och har nog lyckats kurera mig från i min något olägliga feber, förkylning och huvudvärk. Tog lite frisk luft och köpte sötpotatis till en soppa på torget och fick syn på rabarber som ska avnjutas i en paj med glass ikväll.
När jag stod där och skulle betala kom jag plötsligt att tänka på "Vi på Saltkråkan" och det avsnitt när Melkers gård är på väg att säljas. Han åker in till stan med hela gänget ungar för att ta reda på Herr Mattsson och få nån rätsida på affärerna. Men Herr Mattsson är inte hemma. Han har gått till torget för att köpa rabarber. Alla som sett det här som barn vet säkert vad jag menar.

- KÖPA rabarber?! nästan skriker Melker.

Och ja så är det. För första gången i mitt liv har jag KÖPT rabarber och inte gått ut och plockat dom från trädgården. Antar att det är en av baksidorna med att bo i lägenhet. Att man ingen egen baksida med trädgårdsland och rabarber har!

Hoppas i vilket fall att pajen blir god och ger mig krafter till att skriva allra sista tentan på utbildningen imorgon! Lagar och författningar, regler hit och bestämmelser dit... Finns nog inget tråkigare att läsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar