söndag 29 april 2012

Sista helgen i mars

Sista helgen på första vårmånaden, och även den bästa helgen på väldigt länge. Har inte varit ledig en hel helg på jag vet inte hur länge!


Helgen inleddes med hembakad pizza. Toppbetyg enligt Jonas!

Mätta och belåtna cyklade vi på inflyttningsfest av andra sidan Lund.

På lördagen hittade jag ett paket under mina kläder som jag slängt i en hög på golvet dagen innan. I fredags fick jag reda på att jag KLARAT (!) den nationella sjukskötersketentan och därmed inte ska skriva en enda salstenta till under utbildningen! Och eftersom jag ska jobba på barnavdelning hade Jonas beställt en fin, röd namnskylt med en häst på till mig som nog gör vilken sjuk unge som helst lite gladare.


Då vädret var hyfsat fint cyklade på utflykt till Dalby runt lunchtid på lördag. Väl framme fikade vi och satt i en liten park och tittade på kråkor.




Efter att ha vilat de trötta benen hemma åt vi lördagsmiddag på ganska nyöppnade Mat och Destillat i Lund. 18 månader tillsammans, fler ska det bli!
Skaldjursförrätt.















Ryggbiff.














Efterrätten införskaffades på Ica på hemvägen och intogs i soffan framför Forrest Gump.
 

Och precis som det är meningen att man ska göra på söndagar har vi idag mest slappat, handlat och jag har varit och gymmat för första gången på två veckor eftersom jag först nu känner mig riktigt kry från min förkylning och tillhörande huvudvärk. Som sagt, DEN BÄSTA HELGEN PÅ LÄNGE!

Söndagslunch.


Och söndagsmiddag.


Imorgon är det Valborgsmässoafton vilket för alla lundabor innebär sillafrukost på en filt i stadsparken med ett glas vin och förhoppningsvis en gnutta sol. Alla utom stackars Jonas som ska vara på sjukhuset och rektoskopera folk och skära bort födelsemärken.. Som tur är kommer han hem på eftermiddagen så vi kan grilla!

1 kommentar:

  1. Haha, skitsöt namnbricka! Gillar hästen ;) och guuud vad mycke god mat på bild... blir hungrig.

    SvaraRadera