söndag 13 maj 2012

Kosläpp

Igår trotsade vi blåsten och regnet och åkte till Höör för att se glada kvigor och kalvar springa ut i sommarhagen efter en hel vinter inne i ladugården. Korna hoppade och muade och verkade rätt så nöjda med livet. Vi stod också och hoppade litegrann för att hålla värmen. Picknick kändes inte så lockande så vi åt vår matsäck på tåget hem istället. Då var vi så hungriga så jag rentav glömde fotagrafera vår sina uppdukning med vars en kycklingklubba i ena handen, en minipaj i andra och vars en servett i knät. Folk måste trott vi var lite halvknas...







  Korna var lite försenade, men efter att ha väntat ett tag i kylan kom de äntligen upp i sin transport från gården nedanför backen.
 Glada småkor!


 Så här såg det ut ungefär resten av kvällen. Jonas pluggade och jag läste bok. Trots att jag inte är personen som gärna ligger still en hel eftermiddag var det väldigt skönt att efter en förmiddag i regnet och en lång promenad till och från gården bara ligga i vår mjuk, varm soffa med vars en kopp te och höra regnet smattra utanför. Jag passar på att ha lite ledigt nu eftersom det inte lär bli så mycket semester i sommar. Jag har i förra veckan KLARAT min allra SISTA bedömning på sjuksköterskeutbildningen!! Jag måste vara ärlig och säga att jag är stolt över mig själv. Det ska bli så kul att få komma ut och börja jobba på riktigt efter tre år som student. Woohoo!! Nu har jag bara några futtiga seminarium kvar innan examen den 1 juni :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar