tisdag 30 december 2008

En händelserik dag

Det känns som det bara var några timmar sedan klockan ringde imorse och jag gick upp till huset för att äta frukost. Kan bero på att vi har gjort mycket idag, och kul har det varit. Efter frukost tog jag en dusch medans Michael klädde flickorna. Charlie följde med ner till stallet och hjälpe till med katterna. Jag och Tascha stannade inne och spelade spel och fixade lite i köket. Vi spelade ett spel som de fått i julklapp vilket Tascha hade sina egna regler till. Det var väldigt långtråkigt, men jag fick offra mig. Hon vägrade följa instruktionerna, det var bättre med hennes egna..

Charley kom tillbaka in efter någon timme och vid elva kom Rebecca och Emma och lekte. Vi pysslade lite, åt lunch, tittade på hästarna, testade cyklarna och hoppade på studsmattan. De tre timmarna Rebecca och Emma stannde här flög iväg.
När de åkt hem körde vi och lämnade hästlastbilen på lagning. Elen funkar inte i den och den behövs om en dryg vecka. När vi ändå var ute passade vi på att handla. Enligt Sarah brukar de handla typ två gånger i veckan, men vi har lyckats åka till och handla varje dag sen jag kom.

När flickorna ätit och kommit i sina pyjamasar åkte jag och Sarah till Kimmie's sportcenter och gick på step och styrketräning. Lite svettigt, men kul! Kanske inte lika kul imorogn när tränignsvärken kommer och jag ska tillbaka till Kippie's med flickorna och simma. Tur att det är lättare att röra sig i vatten än på land. Jag börjar redan känna hur mina armar tagit stryk av skivstången! Jag uppskattar faktiskt att jag fick följa med, att de tar med mig och handlar, att jag får ta vad jag vill ha och göra lite vad jag känner för. Jag känner mig faktiskt mer som en i familjen än en som kommit hit för att arbeta. Skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar