onsdag 31 december 2008

Gott nytt år!


Nyårsafton idag. Helt otroligt hur fort december månad har gått!
Happy Hogmanay, Happy New Year.. Vad säger man här? Ingen aning faktiskt, får vänta och se tills ikväll. Anna som jobbar med hästarna här på gården har bjudit hem mig till hennes hus. Hennes pojkvän och några kompisar kommer över, jag gissar på att det blir ganska lugnt nyårsfirande med mat, drinkar och kanske en film.
Just nu sitter jag i mitt lilla hus, ska snart gå och ta en dusch. Från och med lunch idag har jag två dagars ledigt. Dessa dagar ska jag spendera hemma hos Anna. Hon har också två dagars ledigt från idag och Michael, Sarah och flickorna ska till grannies hus.

Imorse efter mitt te och min turkey-cheddar bulle bakade jag och Tascha muffins. Charley ville som vanligt gå ner och hjälpa till med katterna. Charley är lite äldre så hon klarar av det. Tascha behöver man däremot se efter, annars vet man aldrig vad hon hittar på! Hon är väldigt påhittig och självständig för att bara vara fyra år! Idag när jag var i köket kom hon in och hade målat naglarna med Charleys nagellack. Inte jättesnyggt precis, men hon lyckades iallafall..

Nu ska jag packa min väska. Anna slutar om ett tag så jag får lägga på ett kol om jag ska hinna! Hoppas på att jag kan ta några bilder hemma hos Anna och lägga upp när jag kommer tillbaka på fredag.

2 kommentarer:

  1. Hej Sara. Gott Nytt År från oss på Pilshult. Det låter som om du kommer få en bra tid i Skottland. Massor kramar från Ola och Helen.

    SvaraRadera
  2. Hej Sara! Skall med glädje följa din tid i Aberdeen.
    Stor tack för "vårt" nya husdjur. Vi öppnade kuvertet på väg till Bohuslän på Julafton. Sådan här hjälp till de som inte har det bra, är något vi tror på!
    Många kramar till dig! Lena, Olle, Ellinor och Erik

    SvaraRadera