söndag 28 december 2008

Söndagkväll och Internet är igång!

Äntligen har jag fått igång mitt internet. Jag som trodde att jag skulle få det att fungera redan på flygplatsen så jag skulle kunna blogga medans jag väntade på planet. Istället fick jag köpa fika på Starbuck's och titta på Sunes Jul, ganska mysigt det också.
Flygresan gick bra, tog bara drygt en och en halvtimme från Köpenhamn till Aberdeen. Familjen mötte mig på flygplatsen och så nervös som jag var när jag steg av planet har jag inte varit på länge!
Dom visade sig som tur var vara världens snällaste och bjöd på Champagne och trerätters Christmas dinner för att fira min ankomst.

Just nu sitter jag i mitt eget lilla hus. Här finns både kök och badrum, TV och soffa, en julgran och en stor, skön säng. Unden granen låg både chokladlådor och julkort när jag kom och handdukar och morgonrock var upphängda. De gör verkligen sitt bästa för att jag ska trivas. Och visst trivs jag även om jag saknar hemma litegrann.

Flickorna, Charley och Tasha, är hur gulliga som helst. Lite bortskämda dock, de har hur många leksaker som helst. Och de har fått ännu fler i julklapp, så vi har att göra om dagarna. Igår lekte vi med lera och idag har vi gjort armband och ridit ponnierna. Flickorna har vars en egen ponny och mamman, Sarah, rider hoppning på elite-nivå. Om kvällarna tittar vi på hästhoppning på TV och hon känner ungefär varannan ryttare som startar. Hon har ganska bra vän med Malin Baryard också, de har tränat för John Whitaker tillsammans. Kul tycker jag, jag ska börja rida så fort de har lite mindre att göra med katterna. De driver ett katthotell på gprden och nu över jul och nyår är här alldeles fullt med katter vars ägare är iväg på andra håll och firar helgerna.

Nu ska jag göra mig lite te och krypa ner i min säng med datorn. Det tar på kraferna att leka hela dagarna, men kul är det. Imorgon kommer Charleys klasskamrat Rebecca med sin lillasyster, så jag har att göra imorgon också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar