torsdag 24 november 2011

Akutvårdsavdelning

Var nyss på ansvariga lärares rum och valde praktikplats till nästa termin. Först av alla! Utan stress, lottning och ångest över att någon som fått bättre turordning väljer just den placering jag sett ut till min. Detta tack vare min immunnedsättande medicinering som gör att jag inte kan riskera att få välja bland de sista platserna där kanske bara infektionsplaceringar finns kvar. Att jobba med smittade patienter på infektionsavdelning utan tbc-vaccination och med sämre förmåga att bekämpa infektioner är ingen bra idé! För min del blir det istället 8 basveckor på AVA och 2 akutveckor på ortopedens post-operativa avdelning.

Utanför fönstret har vi precis fått en julgran, jag har adventspyntat, lyckats göra en omelett utan att bränna den och ikväll ska jag och Jonas fira nya lägenheten med sushi följt av musikal på Malmö opera. Bästa dagen på länge!!

Jonas förstod först inte vad jag menade när jag sa att jag hade köpt ett luciatåg i blomsteraffären. Och jag kan väl hålla med om att det låter lite konstigt. Så här fint är det iallafall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar