måndag 7 november 2011

födelsedagspresenter

Jag har sagt det förut men det tåls att upprepas. Det finns inte mycket som slår känslan efter en skriven tenta. Hur det än har gått finns det inte så mycket att göra åt saken just då. Att efter veckor av intensivt plugg helt plötsligt kunna slappna av och släppa stressen är underbart även om känslan kanske bara sitter i över helgen. Tankarna på att hela tiden behöva skynda sig hem för att läsa mer är som bortblåsta. Därför unnade jag mig en lång fredagseftermiddag på stan med födelsedagspengar i plånboken, take away kaffe i handen och en skön kväll hemma utan att ens snegla på böckerna i bokhyllan.

Att det idag är måndag och hög tid att börja med examensarbetet om vi vill vara klara innan jul betyder att det är dags att bruka allvar igen. Men jag har iallafall många fina nya saker att vara glad över!



Varma gosiga strumpor så jag kan ha kjol utan att frysa i höstrusket. Passade också på att köpa vanliga strumpor eftersom alla av någon konstig anledning alltid går sönder samtidigt, och nya fina underkläder som jag dessvärre inte komma posera i här!

En lökhackare så jag slipper svidande ögon och storgråtande.

En zinkkruka till min rosmarin som är stor och frodig som en hel buske.



En fin pärm så jag kan samla fler läckra recept.


Och en blommig blus som jag har invigt i skolan idag och behåller på tills ikväll då jag skippar kören för att äta middag hemma hos Fabian och Christopher!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar