söndag 21 augusti 2011

festivalhelg


Fredagens premiär av årets malmöfestival för min del blev lyckad, men om än lite väl blåsig. Nere i hamnen lyssnade jag på Carolina Wallin Peréz som gör fina och mysiga covers på gruppen Kents låtar. Efteråt köpte jag afrikansk mat från ett av stånden på stortorget och hade egentligen tänkt gå runt och titta lite på alla prylar men efter en stund i blåsen tröttnade jag på att frysa mitt i augusti. Gick hem om istället och hämtade halsduk och gjorde te i termos för att hålla värmen tills nästa konsert.

Peter Jöback behöver väl ingen närmare presentation. Han är på turné tillsammans med tjejerna Cookies N' Beans. Fyra duktiga musiker på scen med fantastiska röster. Kan ju inte bli annat än bra!
Självklart sjöng han en snutt av Kristina från Duvemåla.




Igår var jag ute i solen nästan hela dagen. Äntligen! På kvällen åkte jag hem till Kenneth som lagade cevapcici och bakade pitabröd till oss. Jättegott :) I eftermiddag och ikväll är det nya punkter på festivalprogrammet som ska ses. Bland annat Veronica Maggio och allsång med Johan Wester! Men förs, ut och ordna med dagens ärenden och få lite mer sol på mitt bleka
jobb-inomhus-hela-sommaren-ansikte!

Full fart i köket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar