fredag 19 augusti 2011

städa, fixa, laga och dona



Sara är tillbaka - och så också allt tjat om matlagning och en massa bilder på allt det goda. Ska inte plåga er med detta varje dag, men ibland får ni stå ut. Idag har det varit grått och väldigt blåsigt hela dagen, men ändå förvånansvärt varmt. Har varit inne i stort sett hela dagen och städat, dammat, skurat toan samt packat upp och diskat alla glas och kastruller jag hade med mig hemifrån. Nu är fingrarna alldeles skrynkliga och inte en enda pinal till får plats i mina köksskåp!
När jag ända har varit inne och pulat hela dagen gjorde jag samtidigt en svamppaj med stark ost och timjan till lunch. Jättegott! Ikväll blir det festivalmat och (förhoppningsvis) bra konserter. Om blåsten ville lugna sig och ta några av molnen med sig bort blir det ännu bättre.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar