måndag 29 augusti 2011

måndagsmys



Måndag, hemkommen efter semestern med Jonas och första dagen i skolan. Vardagen har börjat igen och det blåser som aldrig förr i Malmö!


Här är vi på Damtorget i Amsterdam. Efter att knappt ha setts på hela sommaren p g a jobb hade vi jättemysigt och turistade som aldrig förr.

Jag blev lite vilsen i dagarna när jobbet tog slut. Igår ville jag inte ringa mamma eftersom hon ju var på jobbet länge.. Men nej, det var ju söndag. På tal om det där med veckodagar så har väl ingen kunnat undgå att missa OLW:s fredagsmys eller att Santa Maria påstår att alla svenskar äter tacos på fredagar. Nu råkade det oturligtvis vara måndag och köttfärsen och tacosåsen stod i kylen. Den här såsen kokade jag ihop på en kvart och med så här enkelt allt-i-ett finns det gott om tid och ork att fixa med mys även på en måndagskväll!



Creme fraiche, tacosås, majs, svamp, tomat och paprika fick koka ihop till en sås. Den brynta och kyddade köttfärsen vändes i och ett, tu, tre - alla viktiga tacotillbehör i en och samma gryta. Bara att skriva sallad och börja rulla tortillas.

Till såsresterna kokar jag pasta och får godaste matlådan på skolan imorgon. Nu ska jag läsa danska för nybörjare. Imorgon är det kursintro och en kväll i veckan framöver ska jag lära mig snakke i Lund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar