torsdag 1 september 2011

officiellt höst


Första september innebär första riktiga höstdagen, och sista dagen utan strumpor för det här året. Solen sken genom fönstret i morse så jag klev i sandalerna och gav mig iväg till skolan. Något jag ångrade ganska snabbt när jag kände hur kall vinden faktiskt var (både i motvinden på cykeln och genom det öppna fönstret i föreläsningssalen).


Igår var Sara här på lunch och tittade hur jag bor i min lägenhet. Kändes som om det var på tiden efter att ha varit malmöbo i snart ett år.. Jag lagade paj med spenat och fetaost också pratade vi om viktigheter som helgens fest, sommarens resor och bingolotto.


Det blev oturligt nog ett minihål i pajskalets botten så lite av äggstanningen läckte ut stelnade på utsidan istället. Det såg rätt roligt ut, men det blev gott ändå. Och suddigt med kökslampan!

En annan trevlig start på hösten är att jag idag blivit 720 kronor rikare genom skolans andrahandsbokhandel. Någon student under mig köpte mina böcker och jag har plats i hyllan till att fynda av andra inför nästa termin. Bästa påhittet någonsin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar