torsdag 8 september 2011

middag i mikron

Skolan har knappt hunnit börja igen efter sommaren och jag har redan insett att jag inte kommer ha mycket till fritid de kommande månaderna. I tisdags var jag dock föreläsningsfri vilket var perfekt eftersom jag hade läkarbesök i Helsingborg. Bara årlig rutinkoll och lite allmänt prat med Johanna som snart försvinner och ska ha bebis! Allt var bra, alla mina prover fina och jag fick utmärkelsen "en exemplarisk drömpatient".



Efter besöket gick mamma och jag (hon satt med och lyssnade, fyra öron är bättre än två) förbi Fenix och köpte bullar till lunch. När hon sen cyklat till jobbet och Albin till skolan tog jag tåget till Lund och satte mig på Espresso House för att läsa lite artiklar. Därefter mötte jag upp Jonas för att titta på glasögon och när vi någon timme senare skiljdes åt gick han hemåt och lagade laxlasagne till oss medan jag satt på min andra danskalektion. Fin pojk det där!



Imorgon ska jag jobba natt och idag har jag lagat risotto i mikron. Ja, det går och det blir förvånansvärt bra! I allafall om man har en oöppnad förpackning avorioris utan äckliga skalbaggar i. Fick slänga paketet, låta buljongen stå på spisen och springa över till Ica och köpa nytt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar