onsdag 28 september 2011

3 månader till jul

Två veckor sen sist. Nu om dagarna är det mörkt klockan åtta, på kören i måndags övade vi "jul, jul, strålande jul" och idag har jag och Jonas varit tillsammans i 11 månader. Det går lite väl fort just nu kanske? Imorgon skickar vi in vår projektplan till examensarbetet, om mindre än två terminer är jag utexaminerad sjuksköterska också var tre år som student ett, tu, tre över. På måndag börjar vår sista medicinkurs och jag har börjar titta lite i böckerna inför måndagsföreläsningarna. Jag vill vara färdig nu! Allt är så spännande. Men samtidigt, är jag redo? Jag hoppas det är som alla säger, att bitarna faller på plats under sista terminen.

Bingolotto med Sara gav tyvärr inga vinster trots att vi båda var nära på Thailand och miljonhjulet. God fika blev det iallafall. Förra helgen spelade Jonas och jag sällskapsspel, drack vin och åt godis med Elin, Lisa och Dennis. Resterande dagar jobbade jag. Än så länge har jag klarat den här terminen utan något lån och på köpet håller jag mina sjukhuskunskaper något sånär uppdaterade! Lugnt och skönt brukar det också vara så mesta av tiden går åt till att läsa svensk Dam-tidning och kontrollera så att patientkaffet smakar bra.

Den här veckans helg början för min del redan imorgon. Jonas kommer hit direkt efter något diagnostiska prov och jag ska städa så här ser representabelt ut, laga lammfärsgryta, baka ciabatta och göra en god sallad. Lite senare kommer mer folk och vi ska ha lite förfest innan vi går på spelning med franska duon Yelle på Debaser. Till fredag morgon har jag köpt god frukost så vi kan ha lite mysigt innan Jonas måste iväg till sjukhuset igen. Själv får jag väl bli hemma och diska smutsiga vin- och shotglas och göra mig fin igen inför klasskompis Angelicas födelsedagsfest samma kväll. Resten av helgen får gå åt till att ta igen förlorad sömn och läsa ännu mer i mina tjocka sjuksköterskeböcker. Och kanske se en film eller två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar