fredag 16 september 2011

tacos och bingolotto - typisk svenne-helg

I veckan har jag och Jessica nästintill skrivit klart vår projektplan inför examensarbetet. Den slutgiltiga versionen ska skickas in först om två veckor, så vi bestämde oss för att ha en välförtjänt ledig fredag. Nu kan vi i lugn och ro koncentrera oss fullt ut på hemtentan som publiceras på måndag.

I kväll kommer Jonas hit för första gången sen innan sommaren! Jag ska laga en taco-variant som mamma brukar göra, men kryddad köttfärs, couscous, nachochips, grönsaker och creme fraiche. Gott! Imorgon har jag fått ett extra pass på jobb, och på söndag ska jag och Sara bjuda varandra på kakor och vinna storvinsten i Bingolotto.


Är tacksam för det fina vädret och glad för att det inte regnar och blåser stormvindar. Inte bara för att min eftermiddagspromenad kommer bli så härlig, utanför att fönstret kan stå lite på glänt dag som natt. I onsdags lagade jag linsgryta med curry. Min lägenhet luktar fortfarande som haken kring möllan eller som hemma hos en indier som nyss fixat käk...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar