söndag 11 september 2011

inte bara årsdag för tråkigheter



För någon vecka sedan hade Jonas köpt Marabous nya limited edition chokladkaka med dadlar och pistage. Jag ville smaka men efter mat och tv-tittande glömde vi bort det båda två. Några dagar senare vad jag på väg hem till honom och var hela tågresan väldigt sugen på en ruta eller två. Väl framme fick jag till min besvikelse att "Oj, det glömde jag! Den är uppäten!". Inatt när vi kom hem från kräftskivan låg en ny, alldeles egen 180-gramskaka inslagen i presentpapper till mig på soffbordet. Och i fönstret stod en bukett med 10 röda rosor. Idag är det den 11 september och på dagen exakt ett år sedan jag och Jonas träffades första gången. På en klubb på studentnation dit Linnea hade lurat med mig tillsammans med några från hennes klass. Tänka sig vilken tur man kan ha en lördagsnatt i Lund när man tar paus från dansgolvet, hämtar lite luft och vilar benen på en träbänk.



Jag har för tillfället snöat in mig på matiga sallader och skulle kunna äta det varje dag hela veckan om jag var tvungen. Bara att slänga ihop vad som finns hemma, antingen som ensamrätt eller som tillbehör till någon annat gott. Idag blev det en variant med bland annat b-b-b; bulgur, bondbönor och basilika.
Och på min cykeltur över möllan fick jag syn på färska dadlar. Dadlar dubbelt-upp ikväll med andra ord.


Kvällsmat


.. och efterrätt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar