lördag 10 september 2011

nattvak och kräftor

Jag kan inte minnas att jag någon gång har ätit frukt och musli till frukost klockan tre en lördagseftermiddag. Men så har jag ju också jobbat natt på grannavdelningen och kom i säng först efter klockan nio i morse. Satt vak mest hela natten, förutom en grötpaus, några toalettbesök och en stund i massagestolen. Tog några saturationsmätningar, fixade med huvudkudden och höll koll på dropp och sondmat. Annars var det mest bokläsning, hemmets journal och korsord 10 timmar i en fåtölj. Ganska lättförtjänta pengar!

Jonas har vars ett paket kräftor till oss hemma hos sig, jag har en lång stenungsbakad surdegsbaguette och tillsammans med vin och mousserande, en hatt eller två och trevligt sällskap hoppas jag på en lyckad kräftskiva ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar