tisdag 13 september 2011

regn, regn och regn...

Det är mer en regel än ett undantag att det regnar i Malmö om måndagskvällarna. Det är inte ofta jag har kunnat slippa regnkläder, gummistövlar och en Ica-påse om pärmen med noterna när jag cyklar iväg till kören. Samma visa var det igår. Också en lagom trevlig storm på köpet. Men vad gör egentligen det när man väl kommit in i värmen och börjat sjunga. Det låter faktiskt hyfsat fint om kören redan nu, trots att vi bara hunnit ses två gånger efter sommaren och att det är lika många nya ansikten som gamla rävar på stolsraderna.

Nu har precis kommit hem efter min tredje danskalektion. Vi har delat in oss i smågrupper och träffas en timme innan vi börjar, går igenom läxan och försöker få rätt på veckans övningar tillsammans. Kul att lära känna nytt folk och skönt att inse att jag inte är den enda som tycker det är ganska rörigt med danska substantiv och deras olika böjningar.

Nu ska jag försöka få upp värmen från stormen med morgonrock, te och min danska roman som vi ska ha läst halva till nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar