onsdag 23 december 2009

Dan före dopparedagen

Då var det dags igen. Ännu ett år har flugit förbi i rasande fart, och lika fort kommer dagen imorgon gå. Helt plötsligt sitter man där på julaftonskvällen också är allting över. Flera veckors förberedelser, pysslande och stökande för en enda dag. Det brukar alltid kännas lite tomt då tycker jag. Visserligen inte i magen för både den och kylen är full med gott som räcker fram till nyår. Men just känslan av att det är ett helt år till nästa underbara juletid är här.
Imorgon bitti för exakt ett år sen skrevs det första inlägget i denna blogg, som egentligen bara var menad att användas under Skottlandsresan!


På tal om julfirande är här min hemmagjorda klapp som pappa och Tina fick av mig. Glögg och julmarmelad! Julfirandet hos pappa blev lyckat. Jag har varkentagit så värst mycket foto eller bloggat sedan dess, men efter söndagens incident och sjukhusbesök har jag försökt varva ner, inte planera för mycket och inte känna att jag hela tiden måste göra det ena och det andra. Jag har varit två dagar hemma hos mamma nu och det känns redan mycket bättre. Här kan jag koppla av på riktigt.

Igår gjorde vi julgodis och på kvällen vart det en kvällsöl i stan med gamla gymnasiekompisar. Man får passa på att träffas nu när alla är hemma under julen :)

Dahlbergs hade konstigt nog bara en 12 % julöl för 150 spänn som oftast brukade delas av fyra. Köpte en Sara-starköl gjord på kornmalt istället. Jag är egentligen inte typen som dricker en öl på krogen sådär mitt i vintern men den här var faktiskt en fullträff! Väldigt god och "snäll", och den snygga flaskan var ju helt klart ett plus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar