söndag 6 december 2009

Julbord och ny mobil!

Tillbaka i Lund igen efter en helg som bokstavligt talat har flugit förbi! Julbordet igår var gott, men som vanligt slår inget mammas egna på julafton. Det började som vanligt med sill och avslutades med gröt och vi hade alla ont i magen när vi åkte därifrån så julkänslan var fulländad.
Dagens mobilletande var inte fullt lika lyckad. När jag väl valt ut en modell som jag tyckte passa inne på el-giganten visade det sig att den inte skulle komma till butiken förrän om två veckor. Så vi for runt bland välas alla mobilåterförsöljare men kom ändå hem tomhänta. Det slutade med att jag cyklade ut på Siba när jag kommit tillbaka till Lund. Jag är precis hemkommen med en mobil, som för övrigt kom i världens minsta förpackning! Närmare bestämt är det en Sony Ericson Naite som det minsann ska hållas hårt i! Gissa vem som är glad och ska leka med sin nya telefon ikväll? :)


Snart ska jag tända det andra ljuset och inviga min nya Jamie-bok. Det blir en tomatsås tillsammans med spaghetti och riven parmesan. Annars (förutom att pilla med telefonen) ska jag bara se till att göra något åt min överfyllda tvättkorg och läsa klart om immunologi till morgondagens föreläsning. Ganska intressant, för det står både om min sjukdom och mina mediciner i bokens exempel om sekundär immunbrist, immunsuppression och autoimmunitet!


Jag är ett stort fan av Jamie Oliver och gillar hans program. Första recept till provning från min födelsedagspresent blir en tomatsås. Ska bli kul och se om jag lyckas lika bra som mästerkocken själv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar