lördag 26 december 2009

Varar julen till påska?

Det blev som jag förutspådde. Lika fort som julen kom, så var den över igen. Det är bara gottebordet som alltid lyckas stå kvar ändå fram till nyårsafton.

Julafton firades i lugn och ro här hemma med mormor och morbröderna på besök. På juldagen åt samma gäng slemmig lutfisk hos mormor. Fisken går väl ner med lite tvång, men ärtorna och senapssåsen är inte fy skam och gröten efteråt är också god. Idag ersattes mormor med kusin Karin som har varit här och ätit "taberas" på vårt julbord. Något som vi borde införa som tradition tycker jag! Idag var julmaten jättegod men att äta upp alla rester själv brukar bli rätt enformigt efter några dagar. Vilken tur då att det mest är skinka och lite köttbullar kvar i kylen efter dagens bjudning!

Officiellt är julen över för min del imorgon då jag tar en tur tillbaka till Lund för en del plugg och firande av Linneas födelsedag. Kanske får jag också lite finbesök av Johan?
Återvänder hem lagom till nyår som ska firas med Ellinor och Jimmy hos vänner i Glumslöv. Ska bli mysigt att träffa Ellinor lite ordentligt. Och kul lär det också bli! Fest med Ellinor och Jimmy blir alltid bäst ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar