lördag 2 januari 2010

Nytt år, nya tag.

Gott nytt på er allihopa. Eller god fortsättning kanske man får säga nu, det var ju ett par dagar sen. Här har varit lite dött på sistonde, men jag skyller på att jag har haft så mycket trevligt för mig hela veckan!

Sista veckan av 2009 började med födelsedagsfest hemma hos Linnea med alla gamla underbaringar från gymnasiet. Till och med Fidde var nere från Stockholm! Inte illa :) Jättegod mat hade Linnea lagat och festen var väldigt trevlig. Kanske lite för trevlig framåt småtimmarna insåg jag när jag vaknade dagen efter, men man lever bara en gång!
När jag vaknat, duschat och fått i mig lite mat träffade jag Emeli och Alma för att börja planera grupparbetet som ska vara klart bara några dagar efter skolan har dragit igång igen. Lika bra att ha god tid på sig tänkte vi!

På onsdagen for jag sedan hem till Helsingborg och nyårsaftonen spenderades med Ellinor, Jimmy och vänner till de ute i Glumslöv. Även denna fest mycket lyckad! Sammanlagt var vi sju stycken som åt god tre-rätters, smällde raketer och skålade i skumpa för att sen dansa natten lång och inte somna förrän det nästan var morgon igen. Det tog ett tag innan vi alla kände oss hyfsat vakna och vågade oss på att köra hem dagen efter. Tycker lite synd om min bror som fyller år den här dagen. Alla är alltid lite småsega på hans födelsedag. fast i och för sig, efter tolvslaget kan han ju i princip börja fira sin dag :) Två flugor i en smäll! Och han var föresten inte själv hemma när jag kom hem.

Det blev alltså ingen sång på sängen för hans del, men dock presenter när han väl var hemma och hembakad pizza på kvällen. Vi var antagligen inte ensamma om att äta pizza dagen efter nyårsafton, men hembakad slår ju alla hämt-pizzor i hela världen!

I morse cyklade jag och mamma ner till stan, och nu ska jag försöka få lite skolarbete gjort trots att jag inte riktigt känner någon motivation.. Ikväll ska jag laga mince & tatties till mamma och Lars, en typisk skotsk köttfärsrätt! Tänk, för ett år sedan var jag där och inte här..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar