onsdag 13 januari 2010

Dags-tripp

Idag har jag varit i Helsingborg över dagen. Morgonen började med tandläkarbesök, och jag fick godkänt av farbror Rinse. Efteråt gick jag hem till Ellinor och Nixon (katten, för er som inte vet). Jag öppnade min något försenade julklapp och Ellinor lagade till "spagge med körre" (spaghetti med köttfärssås, för er som inte vet detta heller) enligt Jimmys eget recept. Mycket gott! Vi spelade även spel enligt lite egna regler och tittade på Oprah och drack te. En mysig förmiddag med andra ord :)

Därefter begav jag mig hem till mamma och bokstavligt talat vände i dörren. Åkte hem till Louise och lämnade lite gott som tack för böckerna och lyckades promenera ner till knutpunkten i lagom tid för att gå rakt på direkt-tåget till Lund. Snacka om timing!


Det här är kanske inte världens bästa bild, men hur som helst är detta korgen jag komponerade ihop efter eget smak och tycke till Louise och Joakim. Två viner rekommenderade av Allt Om Mat:s vinprovargrupp, supergoda knäcke-kex, marmelad, ölkorvar, choklad.. Nästan så att man vill behålla den själv!


I julklapp av Ellinor fick jag en sån där "Homefragrance" från Body Shop. Ser du Ellinor, den passar perfekt där jag sa i fönstret! Har invigt den ikväll med doften Cozy Christmas och nu luktar hela mitt rum chai-te :) Tänkte att eftersom det är tjungondag-Knut och julgransplundring idag så får man väl slå till ordentligt sådär en sista gång. Därför har jag ätit äppel-och kanelkräm, vörtlimpa med julost och druckit julte till kvällsmål. Inte alls tokigt!


Nu kallar snart sängen. Imorgon ringer klockan halv sex för veckans sista skoldag. Yay..

1 kommentar: