torsdag 21 januari 2010

vilsen i bloggens alla applikationer..

Om någon av er läsare som själv har en blogg på blogspot.com skulle jag bli väldigt tacksam för lite teknisk support! Behöver hjälp med följande:

1: Hur gör man kategorier i marginalen så att man kan kategorisera sina inlägg efter vad de innehåller?

2: Var visas besöksstatistiken, dvs hur många besökare bloggen har per inlägg eller dag? Finns den här funktionen överhuvudtaget?!

3: En personlig "header" hade ju inte varit fel (heter det så? Bakgrundsbilden alltså!). Men det verkar ju ytterst krångligt!

2 kommentarer:

  1. Hej sirsi. Kan hjälpa dig med fråga två och tre. Bloggstatistiken visas inte genom blogspot (vad jag vet iaf) men något som är jättebra är "google analytics" googla på det så kommer du hitta. Registrera dig och din blogg också får du typ en kod som du klistrar in under layout-redigera HTML. Sen kan man se en massa info om sina besökare:)

    Till fråga 3, det är inte alls krångligt. Du väljer eller fixar en bild som du vill ha som header också går du in på layout-sidelement och klickar på redigera där det står rubrik så kan du välja att lägga till en bild där det nu står "saras blogg" :)

    SvaraRadera
  2. Jag tror att du kan ordna allting med olika gadgets som du kan lägga till :) Inklusive bloggstatistik :) Jag har X antal bloggar där dock så har jag tagit bort en hel del nu och har bara en kvar som är en privat en haha. Om du leket lite med olika gadgets så lär du dig ganska så snart hur du ska hantera det :D

    SvaraRadera