torsdag 7 januari 2010

Back to school

Idag har skolan börjat igen. Roligt att vara tillbaka och träffa allihop igen efter julen, mindre roligt att gå upp klockan sex och promenera till tåget i mörker och kyla.. Trots att det är vårterminen som börjat så känns våren justnu väldigt avlägsen. Men det kommer gå fort dit. Rätt som det är så är det knoppar på träden och fåglarna kvittar i solskenet!

Tittade igenom min kalender för några dagar sen för att konstatera att "Nej mamma, jag har nog inget sportlov. Jag har gallsjukdom på måndagen, stroke på tisdagen och hepatit på torsdagen. Men det är inte hela dagar och jag har lite lugn och ro på onsdagen och fredagen!" Kom på efteråt att det lät som om jag hade en jobbig vecka 8 att se fram emot, haha!
Ingen vila och ingen ro är det nog som gäller under våren. Är antagligen ute på praktik under påsken så nästa ledighet att se fram emot blir väl det långa och härliga sommarlovet! Dock ska det bli väldigt spännande att komma ut i riktiga vården och inte bara provsticka och ta blodtryck på dockorna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar