måndag 11 januari 2010

Nu är de flesta tillbaka i vargaden igen.

Imorse vid frukostbordet slog tanken mig att jag inte har utforskat min nya flashiga mobil med värsta kameran, där man kan ta en bild och skicka till sin mejl! Kanske inte någon nyhet för en vanlig Svensson som är insatt i dagens teknik. Jag tycker då att det är supercoolt och började pilla och knappa. Kände att jag var tvungen att prova den här applikationen på en gång, men halv åtta på morgonen ensam i ett kök finns det inte så mycket roliga att fotografera. Tyckte dock att jag var flitig som gjort en matlåda klockan sju en måndagsmorgon så den fick stå modell för mitt kameraprovande innan den åkte ner i väskan. Inte så pjåkig bildkvalité för att vara mobilkamera va?
Man kan tydligen koppla mobilen direkt till bloggen på något sätt också.. Det får jag pyssla med någon annan frukost!





Hittade en bild som jag tydligen tagit på nyår också. Snygga 2010-brillor, eller hur? Ja, dom blinkade!



Annars då, såhär en vanlig måndag då alla verkar vara tillbaka igen efter julledigheten? För det var bra mycket mer liv och rörelse både i stan och på skolan :) Förläsningar under förmiddagen på lärarhögskolan, lunch med några av syrrorna, tog mig till HS (där vi håller till i vanliga fall) och terroriserade de stackars provdockarna med blodprov och injektioner. Svängde inom ICA på vägen hem och fyndade räkor för 29,90 och kycklinglever för en tia! Väl hemma kokade jag äppelkräm på mammas äpplen som nog har blivit lite trista av julens kyla, skickade studieförsäkran till CSN, beställde en skolbok..
Har även tagit upp den sista biten av det fyllda brödet som jag bakade i höstas. Det får bli lunch på tåget imorgon. Receptet hittade jag hos underbara matbloggerskan Kryddburken. Självklart gjorde jag om receptet lite efter eget tycke och tillgång. Jag är sämst på att följa recept till punkt och pricka. Också är jag ju inte direkt stormförtjust i kapris..

Puh, inte illa för en vanlig måndag! Nu har jag precis ätit välförtjänt kvällsmat. Resten av kvällen får gå till att hänga tvätten som snart är klar, mysa ner mig i min renbäddade säng och sträckläsa de sista kapitlen i Henning Mankells Kinesen. Det är riktigt spännnande nu, vem är egentligen den kallblodige mördaren?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar