torsdag 14 januari 2010

Pizzabullebak!

Nu har jag frysen full med perfekta små lunch- och mellanmålsbullar till alla långa skoldagar! Det blev en plåt med "capricciosa-bullar" och en plåt med "hawaii-bullar". Ja, ni kan kanske lista ut vad jag hade som fyllning. 5 dl degvätska och 13 dl mjöl av lite olika sorter blev inte mindre än 32 bullar!!



...och alla dom fula ändbitarna fick bli kvällsmat. För man måste ju smaka så att det helt säkert blev så gott som det såg ut och luktade!


Helt klart godkänt! Så otroligt godkänt att jag var tvungen att smaka två av de fina också, och spara en uppe tills kvällfika. Det enda minuspoänget jag ska ge mina bullar var att de fastnade lite i formarna, men det jag jag väl leva med.

Nu ska jag skriva ner receptet så jag inte glömmer det. För dessa ska självklart göras om till sommarens utflykter och picknickar! Nu ska jag bara hitta någon att lura med på mina äventyr... Man kanske kan locka med en bulle?

2 kommentarer:

  1. Åååååh... pizzabullar.... Måste baka.

    SvaraRadera
  2. ja :D det ser inte helt tokigt ut! jag lagade världens godaste gulash-soppa igår typ 10 av 10 fick den :D

    SvaraRadera