måndag 13 december 2010

Luciamorgon

Dagens första luciatåg är avklarat. Av Region Skåne fick vi ett tandvårdskit!


Senare under dagen ska det lussas på företaget Tieto, If försäkringar och köpcentrat Mobilia också ska jag gå och lyssna på luciakonsert i Johanneskyrkan fram emot kvällen. Ingen riktigt jul utan lite lussestress som vår körledare Stina säger.


Liten uppdatering på kvällskvisten. Luciadagen börjar närma sig sitt slut och ska jag vara riktigt ärlig är jag ganska trött på Sankta Lucia och alla de andra sångerna efter en heldag med lussetåg. Jag är ganska trött rent allmänt också efter att ha varit runt och sjungit i stan. Men det tyder bara på att allt är precis som det ska vara!

På Mobilia fick vi av någon anledning (brandrisk?) inte ha ljusen tända. Vi tärnor klarade oss bra utan ljus i handen, men en lucia utan krona ser löjligt ut. Pernilla blev kreativ och fixade det hela med orange pappersservetter i fikarummet!



Efter att ha sjungit en hel dag själv var det mysigt att gå och lyssna och bara sitta och titta. Johanneskyrkan var proppad med folk. När jag och klasskamraten Sanne stod sist i kön ute i kylan var vi tveksamma om vi ens skulle få plats! Men åh, så mysigt det var. För skönsången stod Malmös Akademiska Kör där min körledare Stina är med och sjunger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar