tisdag 7 december 2010

Sista tiden går alltid för fort..

Nedräkningen har börjat till dopparedan och som vanligt går december alldeles för fort. Hur är det tänkt att man ska hinna med allt man vill göra?

Jag har massor av vispgrädde över från inflyttningsfesten förra helgen så igår lyxade jag till det framför julkalendern med ris a'la mande som är en dansk variant på klassikern ris a'la malta. En del vispad grädde, två delar risgrynsgröt och skållad hackad mandel i en av mina fina dessertskålar som jag använder på tok för sällan.


Julgalen som jag är ska jag vara på skolan imorgon bitti redan klockan sju. Kåren anordnar vintermys och jag och Anna från klassen ska hjälpa till att göra fint innan resten av studenterna börjar ramla in runt åtta-tiden.
Eftersom skolan har många studenter som kommer från andra kulturer och religioner där julen inte firas och några av de svenska studenterna kanske av någon anledning inte heller firar går dagen under namnet vintermys istället för julmys. För även om man inte alls firar jul ska man få lov att dricka glögg, äta pepparkakor, göra söta kort att skicka till den man tycker om och vinna fina priset i lotteriet ändå.

Har nyss lagat supergod middag (ugnsstekta kycklingklubbor, frästa grönsaker och champinjonfylld tortellini!). Nu blir det plugg och te för ovanlighetens skull. Hade varit skönt med lite jullov...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar