onsdag 5 augusti 2009

För mycket av det goda

Det börjar bli lite långtråkigt att gå här hemma och ha sommarlov och göra mest ingenting. Nu får set snart hända något! Ska bli skönt att komma igång med flytten om en vecka. Och nu körs även det andra urvalet inför höstens program och kurser. Spännande!

Fint väder lovas det bli de kommande dagarna och det är ju alltid ett plus när man som mig tar dagarna som de kommer och inte har så väldans mycket planerat i kalendern. Det hade inte varit helt fel om man kunde spendera några timmar ute i solen utan att oroa sig för att bli dyblöt av regnskurar. Igår var det ju i och för sig varmt men så värst mycket sol såg vi inte skymten av. Perfekt väder för besök på sjukhusmuseumet med mormor. Det var kul att se hur allt sett ut förr i världen jämfört med hur dagens moderna sjukhus ser ut. Och dessutom fick vi guidning av en riktig expert! Mormor har själv jobbat som sjuksköterska en gång i tiden och tycker det är så roligt att jag går i hennes fotspår.

Nu måste jag bege mig. Om en halvtimme ska jag vara hos farmor och på vägen ska jag hinna inom kondiset och köpa bullar. En sak är bra med att inte ha så mycket för sig, man hinner träffa sin släkt! Är det fint väder till helgen kanske jag till och med kan hälsa på mammas kusin i kolonin och grilla hamburgare..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar