tisdag 11 augusti 2009

Häst är bäst

Idag har jag och Vicke varit ute tillsammans med Lollo och Joe på en lång och mysig ridtur i skogen. Det var så härligt att vara tillbaka i stallet och på hästryggen igen. Mina ridmuskler och min bak kommer kännas imorgon, det har redan börjat ömma. Men det är det mer än värt, som jag har saknat stallet!

Imorgon förmiddag ska jag, mamma och mormor hälsa på morfar i minneslunden, tända ljus och mata ankorna i dammen. Jag var fortfarande i Skottland då begravningen ägde rum här hemma så sist jag såg morfar satt hela släkten samlad kring bordet och kalasade på julmat. Lite konstigt kommer det nog kännas när vi är där imorgon och jag vet att någonstans här omkring oss är hans aska spridd. Ändå är det så fint på något sätt. Nu är han ute i det fria bland träd och ankdammar istället för i en hård sjukhussäng.

Livet har sin gång, så är det bara. Man får se framåt istället för att gå och grubbla på sånt som hänt. Som kräftskivan på fredag till exempel! Imorgon ska jag träffa Elinor, kanske ta en fika och planera lite inför kalasandet. Och i veckan ska jag även försöka ta mig ner till Lund för att skriva på hyreskontrakt och hämta mina nycklar! YES!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar