torsdag 20 augusti 2009

Nyinflyttad och lycklig

Andra natten avklarad nere i Lund och jag börjar komma i ordning och få det riktigt hemtrevligt här! Visst är det fortfarande en del grejer som ska inhandlas, mitt namn ska sättas upp på brevlådan och lite borrhål ska göras i väggarna men sånt där kommer efter hand. Huvudsaken att kylen gick igång som den skulle och att all packning som låg på sängen är borta så löser sig resten. Och jag måste säga att här är faktiskt himla mysigt, om än lite tyst. Christoffer dyker nog upp någon gång lagom till skolstarten. Ska bli kul med lite sällskap. Sällskap är alltid trevligt så känner man för att hälsa på lite sådär spontant en dag och fika i mitt kök, strosa på de fina kullerstensgatorna eller ta en utekväll i Lund är det bara att slå en pling! (ja, jag har portkod så våldgästning är inget alternativ. Tyvärr!)

Imorgon kommer pappa, Tina och Hannah förbi på husesyn och örtkyckling och på fredag är det mamma och co:s tur att bli bjudna på köttfärsröra i pitabröd. Lördagen bjuder på surströmmingskalas hemma hos Ellinors föräldrar och nästa vecka är det upprop inför skolan. Äntligen börjar det hända saker och ting i mitt liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar