måndag 24 augusti 2009

Long time, no see

Jag är världens gladaste för tillfället. Så glad och så förälskad i Lund att jag inte ens har tagit mig tid att blogga. Illa!
Båda mina familjebesök här nere i min nya lya blev lyckade och maten blev väldans god. Lördagens surströmmingskalas var också himla trevligt och tro det eller ej men i år var det faktiskt gott! Två hela fiskfiléer lyckades jag stoppa i mina tunnbrödsklämmor tillsammans med alla de andra goda tillbehören och detta utan att rynka på näsan och istället be om en burk sill. Kanske smaklökarna håller på att mogna?

Idag hade jag tänkt bege mig bort till BMC här i Lund för att få lite info om mina chanser att komma in som reserv. Från att ha varit nummer 65 till att nu stå på tredje plats tycker jag att de borde vara ganska goda! Imorgon drar det hur som helst igång i Malmö med teambuilding och möte med alla nya kursare. Det ska bli så jäklans kul! Tänk att man faktiskt kan längta efter att börja skolan! Helt galet.. Jag till och med ser fram emot att få gå till bokhandeln och hämta mina böcker, göra lunchlådor och sitta på föreläsningar i obekväma stolar. Nej, jag har inte slagit huvudet. Jag är bara så laddad! Vem vet, det kanske beror på alla de studentfester, grillkvällar och pubpremiärer som kommande vecka lär bjuda på ;)

Ikväll blir med andra ord sista kvällen med lugn och ro på ett tag. De enda planerna än så länge är att laga chili con carne till middag. Men man vet aldrig vad som händer. Igår på tåget ner fick jag ett trevligt sms i mobilen så jag cyklade upp till Michael Hansens och hämtade Susan och tog en kik i hennes och Paulas korridorer. Vi begav oss hem till mig och lagade lax, gick en runda runt stan för att sen gå tillbaka hem och koka te. En mysig kväll med andra ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar