tisdag 15 september 2009

En lång dag i Malmö

Nu är jag precis hemkommen efter en heldag i Malmö stad. Hade föreläsning på skolan mellan nio och tolv i morse. Därefter satt jag på skolan ett tag och åt min lunch och läste artiklar inför veckans föreläsningar. Känns skönt att jag nyss spenderat ett halvår i Skottland eftersom mycket av litteraturen som ska läsas nu de närmsta veckorna är på engelska.

begav jag mig ut till Limhamns tandvårdscentral för att möta Gisela, pappas kusin. När hon slutat gick vi och handlade lite gott, satt och åt och pratade i hennes lägenhet och gick en sväng ner till havet för att titta på bron och alla fina gamla hus i Limhamn. Och vilken härlig kväll det var, alldeles vindstilla och tyst! Vi har redan bestämt att vi ska göra om det någon gång snart. Vi hade så trevligt och mysigt, och man kan ju inte bara sitta här hemma och plugga varenda dag!

Nu ska jag packa upp påsen jag fick med mig hem innan jag drar mig tillbaka. Eftersom Gisela jobbar som tandsköterska åkte självklart "tandläkarlådan" fram så nu har jag tandborstar, tandkräm, tuggummi och plackers så jag klarar mig ett bra tag framöver! Jag fick med mig en halvgrillad kyckling och lite valnötsbröd också, så imorgon blir det kycklingsallad till lunch. Perfa!

1 kommentar: