onsdag 2 september 2009

Någon som har ssk-litteratur?

Ja, det märks kanske att skolan har dragit igång. Inte bara med tanke på att jag befinner mig i Malmö var dag på föreläsningar och introduktioner, letar efter rimliga priser på alla de böcker som ska läsas och är lite smått förvirrad över allt från studiehandledningar till kursplaner. Det ekar också lite tomt här i bloggen. Synd på ett sätt, för det är nu det händer en massa kul som är värt att skriva ner och komma ihåg. På ett sätt känner jag dock att det just nu är viktigare att fokusera på det andra!

Idag har hjärnan proppats med ännu mer nytt men det känns som jag börjar få koll på det mesta. Jag och Sara (min nya kompis som läser till socionom. Trevlig typ!) har ägnat eftermiddagen hos mig i Lund åt att leta böcker. Jag har en jag ska ringa på om bara några minuter. Tro mig, kan man komma över begagnade och spara någon hundralapp gör man det! Måste också införskaffa mig en skrivare så jag kan få ut alla artiklar som ska läsas. Puh, det här lär bli en dyr månad för en fattig students budget..

Men som jag brukar säga, det löser sig alltid! Just nu tänker jag inte bekymra mig iallafall för ikväll är det studentfest på klubben Deep i Malmö där vi har en våning alldeles för oss själva och rejäl rabatt på både inträde och bar. Förfest fixar jag och sara här hos mig med egenkomponerad tapas och lite vin- Efter vår bokjakt gick vi loss på korvar och ostar inne i saluhallen och köpte färsk pasta, olivbröd och annat gott på coop. Ska bli riktigt gott!
Och föreläsningarna imorgon bitti då? Äh, en stor kopp kaffe så klarar man det mesta ;)


Smakar det så kostar det men det var det värt! Hade vi ätit mer hade korven runnit ut genom öronen och ätandet slutade inte förrän Sara fick byta tröja för att ge plats åt magen. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar