fredag 18 september 2009

Fredagsmys

Ännu en vecka har gått. Var tar dagarna vägen?!

Även den kommande helgen ska spenderas hemma hos mamma. Alltid lika skönt att komma hem en sväng. Imorgon vankas det kalas där hemma och jag ska försöka hjälpa till med både dukning, mat och barnpassning av gästernas ungar. Kan nog bli kul. Vi har en finfin lekplats alldeles runt kvarteret och om jag inte minns fel har vi en hel låda lego någonstans i källaren som vi kan plocka fram när de små liven tycker det börjar bli långtråkigt att sitta vid matbordet och prata vuxenprat.
Kalas är aldrig fel att gå på och som student gäller det att passa på när det vankas både tårta, grillat och god pastasallad. Ser fram emot att kanske kunna ta med mig en liten godbit tillbaka till Lund. Matlådor är aldrig fel!
Ser även fram emot dagen efter kalaset. Inte för alla rester i kylen utan för den förhoppningsvis mysiga turen med Vicke i skogen. Var ett bra tag sen jag satt på hästryggen nu och är det något jag saknar i mitt nya liv så är det stallet och de underbara djuren!
De återstående lediga timmarna som blir kvar ska det läsas i den vetenskapliga, engelska boken som ligger där hemma och väntar och en del artiklar ska plöjas igenom inför måndagen. Yay!

Nu ska jag plugga en stund, i väntan på att det ska bli lite mörkt så jag kan tända mina ljus, värma en tallrik hemkokt äpplekräm och göra någon smörgås med mitt hemmagjorda jordnötssmör. En film och mysbyxor på det och fredagskänslan är fixad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar