lördag 12 september 2009

Hej mormor!

Mamma berättade idag att mormor går och väntar på nya inlägg och tycker jag börjar bli lite dålig på att uppdatera. Så varsågod, detta är till tillägnat dig mormor.

Visst kan jag hålla med om att det inte skriva lika flitigt som det gjordes veckorna innan högskolestudierna drog igång. Jag skyller på att jag har tre hemtentor att skriva och kurslitteratur att läsa. Sen är det allt som hör till ett eget hushåll också. Tvätten i tvättkorgen blir inte ren och torr av sig själv och matvarorna i butikerna traskar inte med egna ben hem och hoppar ner i grytorna.

Nu ska jag dammsuga vårt smutsiga golv, hoppa in i duschen och sen laga pasta med tacosås. Sen blir det tentaskrivning resten av kvällen. Ska försöka sitta uppe lite sent dels för att komma nån vart och dels för att kunna sova lite längre imorgon bitti. Strax efter tio hade varit lagom att vakna men jag känner mig själv och vet att jag kommer vara klarvaken redan åtta. Vid elva ska jag möta Linnea och Paula nere vid torget för söndagsbrunch på Lunds nation. Ska bli smarrigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar