lördag 20 november 2010

finmiddag, Håkan och Harry

Vilken fantastisk helg som redan har hunnit börja utan att jag knappt har hunnit med! Igår var jag bjuden till min sjönsjungande finska vän Malin från kören för att fira hennes 21-års dag. Hon och hennes lägenhetskompis Veronika bjöd på en av de godaste kycklingfiléer jag ätit på länge med hemmagjorda klyftpotatis, bearnaisesås och Black Tower från en box i kylen.


Ljuset som brinner på bordet fick hon av mig!




Idag har jag varit på blixtvisit hemma och hämtat färg så att jag äntligen kan måla lite. Nu är jag hemma och äter, duschar och vänder innan jag går till Ica och köper ost som är mitt bidrag till myset hemma hos Linnea. Vi ska äta stenugnsbakade mackor innan vi beger oss ut i snöslasket för att promenera mot arenan i Lund där HÅKAN HELLSTRÖM spelar ikväll! Kommer bli magiskt, precis som alla gånger förut. Och Ellinor, jag ska tänka på dig varje minut, varje sekund. Ingen Håkan-konsert är helt på riktigt utan dig! Den där fina bilden när vi ligger på marken på Liseberg och väntar står i min bokhylla här i min lya lägenhet :)

Och så var det bilder från lägenheten ja! Jag har helt enkelt inte haft tid än. Men snart, jag lovar! Här är ett litet smakprov på badrummet som jag tog som hastigast innan jag gick till Malin igår.



Ikväll sover jag hos Linnea för att slippa åka hem själv till läskiga Malmö i mörkret. Morgondagens kväll kommer också spenderas i Lund, men då i en biostol framför Harry Potter-filmen med Jonas och några till. Och för er som undrar så är det nog på riktigt det där med Jonas och vi kan vi väl officiellt ses som ett par nu. Vad annat än par kan man vara efter några timmar på IKEA, köttbullar i restaurangen, handla mjölk på Ica på hemvägen följt av te i soffan framför något naturprogram på ettan. Nej, skämt å sido. Jag tycker om honom väldigt mycket :)

1 kommentar:

  1. åhh.. jag hoppas det var underbart på konserten! :) Vad fint! Jag vill besöka ditt hem i Malmö när jag kommer hem :) Vad är din malmöadress? funkar nog inte att skriva
    Sara Nordsjö
    Mellan mobilia och psyket, efter akuten
    Malmö
    Sweden
    :D

    SvaraRadera