söndag 28 november 2010

första advent

Idag börjar nedräkningen inför julen och jag längtar tills det skymmer så att jag kan tända det första ljuset i min adventsljusstake. Den här hösten har verkligen rusat fram. Jag kan inte riktigt förstå att det faktiskt är första december redan på onsdag!

Jag vet att jag ligger efter med bloggen. Den har kommit lite i skymundan nu när det både är mycket i skolan och jag har pysslat med att komma i ordning ordentligt här. Igår hade jag inflyttningsfest. Trevligt, och det verkade som att alla gillade min fina etta :)

Jag hade såklart tänkt ta bilder innan gästerna anlände och här var städat och fint men det hanns aldrig. Och nu ser här inte lika representativt ut så det får bli när jag har rymt upp lite. Vilket får bli ikväll eller en annan dag. Nu måste jag plugga, handla och laga mat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar