måndag 1 november 2010

sushi-debut

Efter morgonens pluggande och innan det var dags för mig att hämta lägenhetsnycklarna hann jag och Jessica med en lunch på Entré. Jag lurade min uppsatskompanjon att prova sushi för första gången i hennes 20-åriga liv.

Jessica var faktiskt nervös på riktigt innan första tuggan och hon var ursöt när hon åt med kniv och gaffel istället för engångpinnarna. Men alla sätt är bra utom de dåliga! Smakmässigt verkade lunchen få goda betyg.


I efterhand kan jag väl erkänna att jag också var lite nervös innan hon smakat första biten. Tänk vad jag lurat in henne på och vilka pengar hon slösat om de skulle visat sig vara förfärligt. Det var skönt när hon svalt med ett leende på läpparna!
Fast hur farligt kan det egentligen vara, alla ni där ute som aldrig har smakat.. Det är ju mest lax, räkor och ris i fina små bitar som doppas i wasabi-spetsad soya. Inga konstigheter alls, men på något märkligt sätt blir det ändå fruktansvärt gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar