onsdag 17 november 2010

flyttfisk

Idag har mamma hjälpt mig att köra de allra sista grejerna från Lund till Malmö. Jag har städat mitt rum och i helgen ska jag lämna tillbaka mina nycklar. Nu är jag alltså malmöbo på riktigt-riktigt (ja, jag är faktiskt folkbokförd här nu!)

Innan vi körde lunchade vi för kanske sista gången på länge i Lund. Vars en god sallad och en slät kopp kaffe på lilla Patisseriet blev det den här gången!

När mamma lämnat mig och mina saker packade jag självfallet upp, läste lite till föreläsningen imorgon, gjorde lite mellis, invigde mina joggingskor och rosa nike-jacka i Pildammsparken och fixade gardiner på Jysk. Kanske inte så konstigt ögonen börjar sluta sig (fast ja, jag var ju också uppe 06 imorse och invigde tvättstugan!)


Fisk blev det till middag idag. Riktigt gott. Det är kul att ha ett ordentligt kök att pyssla i :) Jag gjorde en variant på den här fina firren, fast med andra örtkryddor och citron istället. Bara att skeda över och in i ugnen! Saftigt fullkornsris och lite goda grönsaker till och middagen är biff. Eller fisk..?

Nu har jag fått upp gardinerna och imorgon ska Jonas och jag till IKEA, för min del förhoppningsvis sista gången på några veckor. Innebär med andra ord att här snart är så pass i ordning att jag kan fota en och annan bild och visa. För jag vet att det finns några stycken där ute som börjar bli lite nyfikna. Det där svarta på bilden är iallafall min bardisk :)

Nu stupar jag snart. Som sagt, tvättstugan 06..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar