söndag 31 oktober 2010

You´re just like a real Halloween witch!

Just det, det är jag det! En riktig halloween-häxa. Mina au-pair flickor i Skottland trodde verkligen det för en liten stund eftersom jag är född samma dag som halloween firas. Tänk vad man kan lura och skrämma två små ovetande barn..

I helgen har jag varit hemma och blivit firad, ompysslad och bortskämd. Igår åt jag, mamma och Lars födelsedagsmiddag på kvällen. Rökta räkor och musslor till förrätt och därefter två olika sorts pajer med oliver, lufttorkade skinkor och salami som tillbehör. Min favorit var helt klart broccolipajen med roquefort och bacon! För att få extra festkänsla drack vi bubbel och när det blev för mörkt för att sitta på uterummet fick jag välja hyrfilm och den stora godisskålen åkte fram.


Idag (på självaste födelsedagens) väcktes jag med gigantiska paket på sängen. Det är minsann inte så lätt att få pappret att räcka när man ska slå in både mikro och dammsugare! På eftermiddagen kom mormor på fika och vi åt paj med äpplen från egna trädgården. Bra mycket bättre än tårta om ni frågar mig.

Nu är jag tillbaka i Lund och fortsätter så smått med min flyttpackning. Imorgon får jag nycklarna till lägenheten. Inte alls en så dum dagen-efter-födelsedagspresent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar