onsdag 20 oktober 2010

Inte alla ville se kungafamiljen

Men visst kan man komma med i TV för det ändå! Nu har jag nyss spanat in alla klipp från diverse nyhetsprograms hemsidor som mamma tipsade om. Filmkamerorna är riktade mot folkmassorna, kungafamiljen och firandet i stan och lillebrors musik klingar fint i bakgrunden. Men så bärjar reportern snacka om att det trots ovanliga besöket inte är alla som har tagit sig till stan för att bevittna det hela. Helt plötsligt kommer ett klipp som filmats uppe på Drottninghög vid samma tidpunkt, och vem går över torget med rullator om inte mormor som valt att bli hemma på grund av för mycket folk!

Jag säger då det.. Jag fick mig allt ett gott skratt när hon går där ovetandes mot dörrarna till ICA.

Det roligaste inslaget var nog ändå när en av de små blompojkarna fick frågan om vem som fått hans bukett. Svaret var: Eeh, jag vet inte. Jag har inte koll på sånt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar