onsdag 20 oktober 2010

Bernadottedagen finns det visst något som heter..

Idag har kungen varit i min hemstad. Ja, ni läste rätt. Självaste Carl Gustav var på besök för att fira Bernadottedagen. För 200 år sedan steg släktet Bernadotte i land i Helsingborg. Tyvärr var jag i skolan och kunde inte vara med på jippot, men mammas kusin karin skickade mms och höll mig uppdaterad under förmiddagen.

Ett firande som detta kräver sin musik. Lillebror Albin spelade med Helsingborgs Drumcorps. Nu har han både skakat hand och tagit emot pris av Kronprinsessan och trummat för kungen. Något att skryta med!

Snart kommer kungen..


kunga-Karin


mamma med huvudbonad

Ringde mamma nyss men fick lägga på lika snabbt igen. Det var dags för SydNytt och en dag som denna gick det inte att missa. Det förvånar mig inte om brorsan är med i TV också till råga på allt! Får nog ta och klicka in mig på SVT Play isåfall.



Dagen till ära har jag ätit riktigt svensk kvällsmat. Måtte inte kungen själv också gilla köttbullar och potatismos? Dålig kvalle när kortet är taget med mobilkamera, men ack så gott!
Det är nästan så jag längtar till min flytt-shopping på IKEA med paus för 15 köttbullar i restaurangen för 16 kronor. Fast då är dom inte hemmarullade som här. Och moset har inga bitar av riktig potatis. Också får man nog inte ärtor till. Så det så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar