måndag 4 oktober 2010

Allting har då en egen dag

Idag är det inte bara internationella barndagen utan även kanelbullens dag, om någon nu har lyckats missa det. Antagligen bara ett trick för att få folk att fika mer och handla mer mjöl och jäst på ICA. Men det verkar ju ha gått hem hos svenska folket och jag klagar då inte!

Jag och Jessica tog tillfället i akt passade på att baka samtidigt som vi började på vår b-uppsats som vi ska skriva ihop de närmsta veckorna. Det blev väl mer gjort i köket än vid skrivbordet, men nu har vi iallafall startat och delat upp lite arbete så vi kan börja sitta hemma och pyssla på vars ett håll också.





Här ser de bleka degklumparna inte mycket ut för världen, men efter jäsning till dubbelstorlek och en sväng i ugnen blev det andra bullar. Jag är ganska mätt på just kanelbullar för tillfället och har lagt de som blev över i frysen. Tror nämligen inte jag är så sugen redan imorgon. 8 stycken har jag lyckats få ner om jag räknat rätt. Det gäller ju att passa på när man har en anledning att frossa. För har bullen en egen dag så måste den ju firas ordentligt!


Imorgon ska jag på lägenhetsvisning i Malmö och jag har köplats ett. Håll tummarna för att stället är fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar